Kamienica Artystyczna Ta3 /Warszawa Ochota /ul. Tarczyńska 3
Wystawa trwa do 29 września
Wstęp wolny
Projekt współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa
Wystawie towarzyszył będzie wykład "Natura jako inspiracja w sztuce", na który zapraszamy w piątek 23 września o 19.30. Zapisy na wykład pod adresem mailowym frontsztuki@gmail.com lub na profilu fb Kamienica Artystyczna Ta3. Na wykład zapraszamy do pracowni nr 12.
Poza wernisażem wystawę w Galerii Ta3 można oglądać po uprzednim umówieniu się pod adresem mailowym frontsztuki@gmail.com lub na profilu fb Kamienica Artystyczna Ta3.
KAROLINA ZWONIARSKA
NA TRAWIE
Obrazy
Karoliny Zwoniarskiej to żywiołowa interpretacja natury zawsze widzianej przez
pryzmat emocji. Obserwacja i analiza poszczególnych fragmentów rzeczywistości
to dla artystki jedynie początek budowania napięcia obrazu. Znacznie
istotniejsze wydają się być obecne w procesie tworzenia emocje. To one decydują
nie tylko o wyborze konkretnego fragmentu natury, ale również o doborze środków
malarskiego wyrazu. To im artystka podporządkowuje zarówno kolorystykę prac,
jak i niekiedy zaskakujące kompozycje.
O
emocjonalnym charakterze prac Karoliny Zwoniarskiej decyduje również
podejmowana tematyka. Cechą charakterystyczną prac artystki jest łączenie
elementów zaobserwowanych w świecie przyrody, najczęściej sumarycznie
potraktowanych detali, z rysunkiem postaci kobiecych, przede wszystkim aktu. Dzięki
takiemu ujęciu tematu obraz staje się nie tyle zapisem obserwacji świata wokół,
co intymną opowieścią o przeżywaniu go.
Dwutorowości
wątków tematycznych towarzyszy zwykle kontrast w warstwie formalnej.
Dookreślając formę obrazu Karolina Zwoniarska rysunkowej dynamice kreski
przeciwstawia gest malarski. Na granicy styku malarsko potraktowanych plam koloru
i rozedrganych, poszukujących kresek rysunku powstaje napięcie, które powoduje,
że widz jest w stanie wejść w indywidualny świat artystki.
W
prezentowanym na wystawie cyklu obrazów „Na trawie” Karolina Zwoniarska
pokazuje najnowsze prace, w których elementy przyrody często sprowadzone są do
graficznych znaków, jak ma to miejsce na płótnach, gdzie powtarza motyw
koronek, czy też w momencie, gdy zawęża gamę kolorystyczną swoich obrazów do
szarości i sepii. Ale nawet dyscyplinując język malarskiego wyrazu artystka
wzmacnia działanie koloru i towarzyszącego mu kontrastu w ten sposób
konsekwentnie odwołując się do emocji i zapraszając widza do wspólnego,
żywiołowego odbioru sztuki.
Maria Piątek
kurator wystawy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz