poniedziałek, 13 maja 2024

Projekt "Ja, Ty - część wspólna" / wernisaż wystawy Karoliny Zwoniarskiej

 Serdecznie zapraszamy we wtorek 21 maja o godz. 19.00 na kolejna odsłonę projektu "Ja, Ty - część wspólna":

KAROLINA ZWONIARSKA

SZEPTEM ZDOBYTY SZCZYT GÓRY, CZYLI DEKONSTRUKT SKŁADANIA CIAŁA Z POMYLONYCH KAWAŁKÓW
obiekt
tkanina, buty, nici, pastel olejny
Szycie to pierwotna kobieca aktywność. Szyje się też rany i skórę człowieka.
Koleżanki z Koła Gospodyń Wiejskich nauczyły mnie szydełkowania. Odkryłam świat nici, włóczek
i muliny. Moja mama szyje, moja babcia była krawcową, moja druga babcia tkała gobeliny i
wyszywała. Wszystkie robiły na drutach i szydełku.
Przeszłam wiele operacji z racji wrodzonej wady stopy. Moja noga cała usiana jest „ściegami” nici
chirurgicznych. Mam dwie różne stopy. Różnica wynosi pięć numerów. Czasem decyduję się na
kupno dwóch par butów i z tego składam jedną, pasującą. Z każdej pary zostaje mi jeden
zupełnie niepotrzebny but. Tych butów nie umiem wyrzucić. Postanowiłam opowiedzieć o nich
historię, za pomocą nici, które szyją skórę


Brak komentarzy: